kimvervoorn.reismee.nl

2. de eerste dagen in de usa!

Heeee iedereeen,

Ondertussen ben ik al ietsjes langer dan een week in de usa!! Woensdag was het dan eindelijk zo ver het grote avontuur ging beginnen. eerst afscheid genomen van mijn familie en vrienden en toen kon het avontuur beginnen. Ik vloog eerst naar london en daarna door naar new york. In new york verbleef ik voor 3 nachten op een campus met alle andere uitwisseling studenten van over de hele wereld. Toen ik aankwam op het campus werd ik naar mijn kamer begeleid en ben ik gelijk gaan slapen. Ik sliep op een kamer met 3 andere meiden, 2 daarvan lagen al te slapen en later die nacht kwam de ander aan. De volgende ochtend hadden we ontbijt en daarna werden we opgesplits in groepen (je zat in een groep met mensen in de staten die dicht bij elkaar liggen). Samen met deze groep van 15 mensen hadden we de eerste dag een soort van *les* in een klaslokaal, maar het was vooral elkaar leren kennen, spelen van spelletjes en uitleg over van alles voor je jaar. Voor ontbijt, lunch en avondeten hadden we een buffet met allerlei amerikaans eten. Savonds was er een karaoke, was er gezellig was en grappig. Om half 10 moest iedereen weer in zijn kamer zijn. De volgende ochtend vertrokken we om 6.15-6.30 naar new york city in een schoolbus. Ongeveer 1-2 uur later kwamen we daar aan, we zijn toen eerst naar central park geweest waar we ook vrij tijd kregen ( tijdens deze vrije tijd hebben we heeel veel fotos gemaakt) daarna zijn we naar de rockefeller center gelopen waar we weer vrije tijd kregen en even wat frietjes hebben gegeten. Daarna zijn we met een groepje naar de hollister geweest. Daarna zijn we naar time square gelopen, wat echt indrukwekkend was! Hier kregen weer vrije tijd. We zijn toen eerst naar de mc donalds geweest en daarna gaan winkelen! Toen weer met de schoolbus terug naar het campus gereden en samen met mijn duitse vriendin (lara) heel de busreis liedjes gezongen. Terug op de campus heb ik samen met mijn duitste mattie (xander) nog wat pingpong gespeeld en daarna hadden we een bbq. Die avond hadden we een afscheid feestje, waar je kon dansen, spelletjes kon spelen en je kon fotos maken. Of als je naar bed wou kon je naar bed. Die avond heb ik heel veeel gedanst en het was zo gezellig maar ook zo jammer omdat het de laatste avond was. Dus ook de laatste keer dat je iedereen zag want de volgende ochtend vertrok iedereen op verschillende tijden. Ik vertrok om 4 uur naar het vliegveld. Om 9.11 vloog ik naar mijn nieuwe familie, mijn vlucht was maar 30 minuten dus dat was totaal niet lang. Ik vloog naar washington waar ik werd opgewacht door mijn geweldige nieuwe familie. Ik was zo enthousiast over het feit dat eindelijk mijn familie ging ontmoeten. Ik had al zo’n 5 maanden contact met ze en ik had een hele goeie band met ze opgebouwd wat heel erg leuk was! Nadat we elkaar zagen en elkaar helemaal fijn hadden geknuffeld zijn we met zijn alle gaan ontbijten in een restaurant (een typisch amerikaans ontbijt). Mijn nieuwe gezin bestaat uit 3 mensen (susan, eric en caitlyn) en een hele lieve hond (sadie). Cailtyn is de dochter en is 1 jaartje jonger dan mij, dus ik zal niet bij haar in de klas komen te zitten maar we zullen wel samen naar school rijden in de schoolbus. Na het ontbijt zijn we naar hun huis gereden (ze wonen in het kleine dorpje genaamd Nokesville) waar ik mijn koffer heb uitgepakt en toen een heb ik even geslapen omdat ik zo moe was. Savonds zijn we met z’n alle uiteten geweest en was echt super gezellig en lekker, als toetje hadden we een chocolade pinjata waar allerlei soorten fruit inzat (dat was echt heeel leuk en lekker). De dagen daarna waren erg druk een heel veel nieuwe dingen gezien/gedaan. We zijn naar de supermarkt en allerlei andere winkels geweest, naar de bios en daarvoor naar chick fil a (een restaurant), veel movies thuis gekeken, typisch amerikaans eten gegeten (eieren, pannekoeken,hamburgers, sandwitches, allerlei snoep en echt nog veel meer) , vriendinnen van caitlyn ontmoet, zwemfeestje van caitlyn s zwemverenging, mijn laatste prik gehad (tb-test), tour in mijn nieuwe school, dagje wezen varen op lake anna (waar we hebben gewakeboard en met een band achter de boot). Ik heb in het huis mijn eigen kamer en mijn eigen badkamer, echt super fijn en mooi, mijn hele kamer hadden ze opnieuw geschilderd en overal fotos van mijn familie en vrienden opgehangen, zo lief. Deze eerste week is echt super leuk! En er staan zoveel leuke dingen nog gepland deze maand dus word een druk maandje voordat school begint! En dan 29 augustus zal ik dan toch echt naar school moeten. Waar ik eigenlijk toch ook wel heel veel zin in heb, om allerlei nieuwe mensen te ontmoeten enzo. foto's van mijn eerste week volgen nog!

Ik hoop dat jullie mijn update leuk vonden en laat gerust een leuke reactie achter!

Xx kim

1. Welkom op mijn Reisblog!

Hallo en welkom op mijn reisblog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens mijn 11 maanden in de USA. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!