kimvervoorn.reismee.nl

november/december

En dan zijn we aangekomen bij de volgende maand NOVEMBER! Met een hoop vrije dagen, november is hier ookwel november no school maand genoemd!

Op 3 november ben ik samen met mijn familie vertrokken op een leuk tripje naar het altijd warme en zonnige Florida! We gingen hier per vliegtuig heen, woensdag werden we een beetje vroeger van school opgehaald en gingen we op weg naar het vliegveld.

Dag 1: We kwamen rond de avond aan in het mooie Florida. Toen zijn we heerlijk met het gezin naar Fridays geweest (dit is een restaurant) en daarna hebben we met ze alle spelletjes in het hotel/kleine appartement gespeeld.

Dag 2: Disney World, dit was in een woord echt geweldig. Ookal was het pas begin november alle kerst spullen waren al overal opgehangen. Dus in onze mooie korte broeken liepen we door dit coole park met alle kerstspullen al op! Maar ik denk dat dit het nog wel iets extra cooler maakt. Want overal waren al al de mooie kerstlichten enzo! Je kon ook alle prinsessen en disney figuren in real life ontmoeten. En ookal zijn we al wat ouder natuurlijk willen we nogsteeds op de foto met alle prinsessen. Dus we hebben een hoop disney prinsessen ontmoet en mickey mouse! En ik denk dat wij bijna elke attractie die ze hadden gehad hebben! Was echt een top dagje, die we heerlijk afsloten met een pizzaatje.

Dag 3: deze dag gingen we naar een waterpretpark! Waarschijnlijk hebben veel van jullie wel eens filmpjes ergens voorbij zien komen van glijbanen die bijvoorbeeld door een aquarium gaan. Nou deze hadden ze hier ook en in het aquarium zaten kleine dolfijnen. En ze hadden ook glijbanen waar je in een afgesloten cabine gaat staan en dan zak de bodem weg, ik moet wel zeggen dat dat zo’n eng gevoel is maar wel super leuk! Hierna gingen we bij mijn favoriete restaurant eten: chipotle!!!! En savonds gingen we minigolven, waar we een beetje eerder dan verwacht mee moesten stoppen omdat het opeens heeel hard begon te regenen.

Dag 4: ziplinen, op hoge hoogte gingen wij van boom naar boom. De eerste keer dat je van het platform moest afspringen was toch wel een beetje eng maar als je eenmaal aan het ziplinen was was het alleen maar heel gaaf! Die avond gingen we alweer naar een pretpark en als je denk dat halloween eigenlijk over na oktober dan heb je het mis. Want die avond gingen we naar Universal Holloween night. Universal is het pretpark waar ze allerlei filmen opnemen en ze hebben ook allerlei attracties hebben! Nu hadden ze nogsteeds allerlei halloween huizen, voor Deze halloween huizen gebruiken ze alle dingen die ze ook in de films gebruiken. Dit maakte de halloween huizen nog cooler en enger! Ik denk dat dit pretpark de meest coole halloween huizen van allemaal had.

Dag 5: in de ochtend waren we vertrokken naar Siesta Beach #1 in the USA. Dit is het mooiste van de hele vs! Dit was uiteindelijk ons eerste en laatste heerlijke chill dag. Savonds zijn we heerlijk met ze alle uiteten geweest. En toen zijn we in een ander hotel bij het strand 1 nachtje blijven slapen.

Dag 6: het weer eens tijd om naar een pretpark te gaan, deze keer gingen we naar Busch Garden. Dit is een attractie pretpark waar ze ook dieren hadden. Ik denk 1 van de leukste dingen om hier naar allerlei nieuwe pretparken te gaan is dat alle attracties nog nieuw en indrukwekkend zijn. En dat maakt het natuurlijk allemaal nog leuker. Savonds waren we weer teug gereden naar het andere hotel en toen weer bij chipotle gegeten!

Dag 7: We gingen naar Seaworld, dit is Caitlyns favoriete park van allemaal, want ze houd nogal veel van water een alle dieren die in het water leven. (vooral haaien) We hebben een aantal shows gezien, zeehonden eten gegeven, roggen eten gegeven, dolfijn geaaid en in een hele hoop attracties geweest. Savonds gingen we alweer bij chipotle eten (ik denk dat je ondertussen al wel door hebt hoe erg ik van chipotle hou) Die avond gingen we weer mini golven en daarna hebben we mini alligators eten gegeven.

Dag 9: En toen was het weer tijd om de vakantie af te sluiten en weer terug te gaan naar Virginia... Was echt een super leuke vakantie en echt zo cool om dat alles meegemaakt te hebben.

We kwamen op een woensdag terug dus de volgende dag was het weer een normale schooldag. Nouja niet helemaal normaal want had mijn aller eerste track & field training. Dit is de sport die ik nu ga doe voor de hele winter. Deze sport is lange of korte afstanden sprinten, en ik doe korte afstanden sprinten. Maar de aller eerste training was super leuk en mijn vriendinnen doen deze sport ook allemaal.

De volgende dag was het vrijdag 11-11, dit betekend dat we geen school hadden omdat het veterans day was. En dat was niet het enigste die dag want het was ook Stijn zijn verjaardag!! (mijn broer) Stijn houd tegenwoordig heel erg van fitnessen en bodybuilding enzo, en in amerika heb je een hele bekende sportschool die overal verspreid zit in de usa, genaamd: golds gym. Toen mijn vriendje hier was waren we hier heen gegaan en heb ik 2 shirts van deze sportschool voor hem gekocht omdat hij deze sportschool heel erg cool vind. Mijn vriendje had deze mee terug genomen naar Nederland en op zijn verjaardag had hij deze shirts gekregen. Op zulke dagen is het toch wel een beetje lastig dat je niet thuis ben en zoiets gezellig met je familie kunt vieren. Maar dan denk ik weer aan hoe lucky ik ben met mijn 2 de gezin hier en hoe erg ik het hier naar me zin heb en over een jaartje zie ik iedereen thuis allemaal weer!

De 24ste was het tijd voor Thanksgiving dit is een typische amerikaanse feestdag die wij in Nederland niet kennen. Voor deze speciale dag hadden we ook geen school, ook niet de volgende dag! Het is een dag dat je in feite iedereen die je dierbaar bent dankbaar bent voor alles dat ze voor je hebben gedaan. En normaal gesproken spreek je af met de hele familie of ga je naar vrienden toe en eet je een kalkoen met allerlei andere dingen. Wij gingen naar Nathans huis ( Caitlyns vriendje) en daar waren ook wat andere familie leden van hun! Toen hebben we daar een heerlijke kalkoen gegeten met allerlei salades, groentes en andere soort vlees. En als toetje allerlei soorten taarten. Het was heel cool om te zien hoe ze hier deze feestdag vieren want het is nogal een groot iets hier!

De volgende dag was het “black Friday” dus dat betekend dat er een hele hoop goeie aanbiedingen overal zijn. Dus ik en Caitlyn gingen samen gezellig winkelen en we waren weer eens goed geslaagd. Die avond hadden we met een aantal van mijn vriendinnen een sleepover bij Ebba thuis. In totaal waren we met 5 meiden ( ik, caitlyn, ebba, nadja en carla) dat zijn de meiden waar ik hier het meeste mee om ga. Ik zit ook samen met Ebba, Nadja en carla op de zelfde sport dus ik zie hun bijna iedere dag. Was echt een hele gezellige sleepover!

De volgende ochtend waren we al weer best optijd naar huis gegaan, want we moesten het hele huis gaan decoreren voor kerst! Waar we bijna de hele dag eigenlijk wel mee bezig waren geweest. We hadden alles helemaal ongetoverd ik de kerst sfeer, we moesten alleen nog een kerstboom kopen en die versieren. Die avond gingen we naar de ‘drive in movies’ dit is een buiten bioscoop waar je dus met je auto heen gaat en dan is er in feite een hele grote parkeerplaats waar je parkeert en dan vanuit je auto kijk je naar de film of je gaat met een stoeltje naast je auto zitten. Ik en Caitlyn hadden de achterklep van de auto open en keken vanuit de auto de film! Eric en Susan zaten buiten op een stoeltje. We hadden eerst de film ‘trolls’ gekeken en daarna een stukje van een andere film maar het werd te koud dus toen zijn we naar huis gegaan. Maar was echt heel cool om keertje te doen want zoiets hebben we in Nederland echt totaal niet.

De volgende dag gingen we op stap voor een kerstboom die we daarna met het hele gezin hebben versierd. En misschien denk je ja okee je hebt een kerstboom gedecoreerd. Maar hier is alleen de kerstboom al een heel groot iets! Geen kerst zonder kerstboom!

De volgende dag was het dan toch echt wel weer tijd voor school, en die avond gingen we ook nog is iets leuks doen (28ste). We gingen naar een ice sculpturen show iets kijken, wat bestwel indrukwekkend was om te zien en ook erg koud. Daarna zijn we heerlijk uiteten geweest, en toen zijn we ook nog in een heel groot reuzerat geweest met een heeel mooi uitzicht!

DECEMBERRRRR

Om de maand goed te beginnen gingen we op donderdag 1 december naar icehockey game in Washington DC. Ookal verloor ons team de wedstrijd het was wel echt een hele toffe ervaring om mee te maken, en vooral de sfeer die er rondhangt was heel erg cool om mee te maken.

Op die zaterdag daarna (3de) hadden Caitlyn haar aller eerste zwemwedstrijd, dit heeft ze vanaf nu iedere zaterdag en ik zal er ook iedere zaterdag zijn om haar aan te moedigen!! Ik moet toegeven dat ze heel erg goed kan zwemmen en ben altijd erg trots op der! Die avond hadden wij bij ons thuis een christmas party. Ik had een aantal vriendinnen uitgenodigd en Caitlyn ook. Eerst gingen we met ze alle koekjes decoreren (typisch americaans voor een kerst feestje), daarna deden we een spel met alle cadotjes. (iedereen had een cadotje van 20 euro gekocht) En daarna gingen we met ze alle zingen/dansen en uiteindelijk gingen we een enge film kijken! Was een erg gezellige avond!

Op woensdag de 7de had ik mijn aller eerste track wedstrijd(rennen) Ik moest de 55 sprint rennen wat uiteindelijk erg goed was gegaan, ik was 3 de van de 6 mensen en deed het 8.9 sec. Was heel erg leuk en ook heeel erg koud.

Op de 11de dit was op een zondag hadden we een Santa Run, we moesten hiervoor al vroeg ons bed uit wat het uiteindelijk wel waard was. Het was een 5k run verkleed als een kerstman. Ik weet niet of je het echt een run kan noemen want het meeste hebben we gelopen maar het was vooral heel erg grappig om iedereen verkleed te zien in een kerstman outfit.

De volgende dag was het weer concert time!! Ik ging die dag niet naar mijn track training toe want in de avond gingen we naar Washington DC voor het Jingle Bell concert. Dit was een super groot concert in het zelfde gebouw de icehockey wedstrijd was. En der kwamen allerlei soorten artiesten. De artiesten:

  • G-eazy

  • Diplo

  • Fifth Harmony

  • The Chainsmokers

  • Ellie Goulding

  • DNCE

  • Alessia Cara

  • Tove Lo

  • Daya

  • Niall Horan

Was echt een geslaagd avondje dat kun je wel zeggen ik en Caitlyn hebben de longen uit ons lijf gezongen denk ik haha!

Omdat het alweer bijna kerst is gingen ik en susan op vrijdag (16de) even wat kerst shopping doen. Ik heb een hele makeup gekocht voor Caitlyn. (she loves makeup a lot)

Zondag 18 december vertrokken we op onze skitrip voor 3 daagjes. Na een 3 uur autorit waren we in de sneeuwachtige seven spring, Pennsylvania. Ik en Caitlyn hadden samen een kamer wat erg gezellig was. Na onze skitrip weet ze weer een paar nederlandse liedjes/woorden! We hebben echt heel veel lol gehad en het skieen was echt super leuk. Wel een beetje anders dan ik gewent was want de bergen zijn wel iets groter in Oosterrijk maar dat kon de pret niet drukken! We hadden weer een hoop gelachen en een super leuk tripje gehad!

Toen we op onze skitrip waren hadden we 2 daagjes van school gemist dus toen we terug kwamen hoefte we alleen nog maar op woensdag naar school en dan hadden we vakantie. Dus op woensdag weer een heerlijk lang dagje tot 2 naar school geweest + training tot 4 uur. Daarna werd ik opgehaald door Eric en gingen we langs het postkantoor want er was een pakketje voor mij. Uiteindelijk bleek het een pakketje van de familie Behr te zijn, wat heel erg onverwacht was! Dit was echt perfect om mijn kerstvakantie mee te beginnen! Der zaten een hoop leuke dingen in en vooral lekkere dingen! Super erg bedankt!! En niet alleen dat, ik had ook nog een 2 kaartjes uit Nederland ontvangen. 1 tje van mijn lieve familie en eentje van Anja en Christ! Echt gewoon super lief!!!

En nu is het aftellen voor kerst ik heb er echt zoveel zin in dat is gewoon niet normaal. Ik denk dat ik het iedere dag wel 20 keer zeg. En ik ben niet alleen de dagen voor kerst aant aftellen maar ook de dagen totdat Willemijn komt!!!!! Willemijn komt op 26 december aan (voor ons 2de kerstdag maar dat vieren ze hier niet) ik kan echt niet wachten totdat ze hier is en we gaan zoveel leuke dingen doen!!! In totaal gaat ze hier 10 daagjes blijven!

Ik hoop dat jullie mijn update weer leuk vonden!! Ik wil iederee fijne kerstdagen wensen en een gelukkig/gezond 2017!!

Xx kim

Reacties

Reacties

Lisa Stijn Chris Rob Anja Christ en Marc

Lieve Kim, we zitten hier met z'n alle aan tafel en hebben net je blog gelezen! Super van genoten en gelachen! Leuk om te lezen dat je zoveel gave uitstapjes maakt en geen tijd voor school hebt, (hihi)
Geniet van de kerstdagen en de komst van Willemijn, maar als we alles zo lezen moet dat wel goed komen!
Liefs knuffels en kusjes van ons allemaal

Petra

Wat heb je daar toch een geweldige tijd!!
Om jaloers op te worden, maar geniet ervan
Fijne dagen met je vriendinnetje Willemijn
Groetjes Matt, Mark, Olaf René en Petra

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!