kimvervoorn.reismee.nl

6. update eerste weken naar school

Heee iedereen,

Inmiddels ben ik begonnen met school en heb ik er al weer 4 weekjes school opzitten. De eerste week was heel erg wennen, omdat alles heel anders was en ik dit niet gewend was. Iedere keer als je een nieuwe les hebt zit je met hele andere mensen en leeftijden zitten allemaal gemengd door elkaar. De 2 de week was een stuk beter en ik vind het nu ook echt heel leuk! Maar waar ik nogsteeds niet gewend aan ben en waar ik denk ook niet heel gemakkelijk aan ga wennen, zijn de vroege ochtenden. De gele amerikaanse schoolbus komt mij om 6:40 ophalen, dus ik sta rond 6 uur op dit is heeel anders dan thuis want dan lag ik normaal nog heerlijk te slapen. Maar het is toch wel heel cool om iedere ochtend door de schoolbus voor je huis opgehaald te worden. Ik eet mijn ontbijtje (vanille yoghurt met cornflakes) dan lekker in de bus op en rond 7 uur komen we op school aan. Dan staat iedereen in de hal te kletsen, ik en mijn hostsister Caitlyn staan dan meestal bij haar vrienden. Eventjes later om 7:20 begint de eerste les. Iedere ochtend begin ik met 50 minuten wiskunde, dit heb ik samen met Caitlyn. Daarna wisselen de lessen iedere dag om, om de dag heb je dan weer hetzelfde rooster

De ene dag

De andere dag

Wiskunde

Wiskunde

Creatief schrijven

Gym

Engels – pauze- engels

Geschiedenis – pauze-geschiedenis

Huiswerk klas

Huiswerk klas

Kunst

Computer klas

Heel veel mensen vragen of het moeilijk is en of ik de lessen goed kan volgen. Het volgen van de lessen gaat heel goed. Mijn cijfers in de vakken zijn redelijk opzich wel okee, ze geven hier niet cijfers zoals ze in nederland doen maar ze geven je hier letters als cijfer. A is het beste cijfer en F is het slechtste cijfer dat je kunt hebben. Ik moet voor elk vak een B gemiddeld staan, ik weet niet of dit voor elk vak gaat lukken maar ik ga me best doen! Ik vind geschiedenis namelijk wel erg lastig omdat de meeste leerlingen hier dit vak al hebben sinds dat ze jonger zijn en hun dus alles eigenlijk al weten. (dit vak was verplicht vanuit mijn organisatie) mijn rooster was in het begin wel iets anders maar omdat ik een aantal vakken niet leuk vond had ik was veranderingen gemaakt. Ik had eerst oceaanography inplaats van computer klas, hier leerde je van alles over de oceaan maar dit leek me toch niet zo leuk. Ik heb het nu veranderd naar computer klas (dit vak heb ik maar voor de helft van het jaar en daarna kies ik een nieuw vak). Mijn favoriete vak op school is art omdat ik erg van tekenen hou, en we maken hele coole teken/kunst projecten! Ik heb ondertussen al een hele boel nieuwe mensen ontmoet, wat echt superleuk is! Er zitten op mijn school heeel veel andere exchange studenten, waar ik ook bestwel veel les mee heb. Wat echt super leuk en gezellig is. Het is echt grappig dat veel leerlingen/ leraren niet gelijk doorhebben dat ik een exchange student ben, maar als ik begin te praten dan horen ze het al wel snel aan mijn accent. In mijn eerste weken van school hebben we alsnog zoveel leuke dingen met het gezin gedaan en onze weekenden zijn nogsteeds altijd lekker druk, wat echt super leuk en gezellig is. De dag voordat school begon (28-8) kreeg ik een berichtje van ef of ik de student van de maand wou zijn, dit houd in dat ik wat vragen moest beantwoorden en wat fotos moest doorsturen en dit hadden hun later op hun facebook gepost (dit kun je vinden op de ef facebook page: EF High School Exchange Year – Nederland of op mijn facebook pagina, op mijn facebook staan ook een hele boel fotos van alles wat ik gedaan heb). Na mijn eerste week van school was er een football game. Waar ik samen met mijn caitlyn en 2 jongens heen was gegaan. En toen we daar waren waren er nog een hele boel andere exchange students dus dat was echt heel leuk. En het was echt net als in de film de football players die een wedstrijd spelen en de cheerleaders die de hele wedstrijd dansen. Iedereen stond op de banken te juichen en de spelers aan te moedigen!! Was heel gaaf om mee te maken! En wat het nog leuker maakte was dat ons team won! We zijn voor de eerste keer zijn naar washington dc geweest, wat ik zelf heel gaaf vond. Want ik hou van grote steden. We zijn met een tourbus overal langs geweest en zijn op sommige plaatsen uitgestapt. We zijn langs witte huis geweest waar we fotos hebben gemaakt. En we zijn naar het madame tussauds, ik was hier al wel eens eerder geweest maar dan in amsterdam en nu ook in washington. Dat was echt heel gezellig dagje met de hele familie. Omdat nog bestwel lekker weer was toen school net begon zijn we de eerste 2 weekenden nog lekker wezen varen. Wat altijd leuk is want dan gaan we wake boarden en met een band achter de boot varen! 6 september op een dinsdag avond (een schooldag dus) gingen we (ik, caitlyn en susan) naar een concert van meghan trainor, dit is me favoriete concert waar we heen zijn geweest tot nu toe! Ik heb nog een aantal keer met me familie/vrienden/vriendinnen gefacetimed wat altijd erg leuk is om even alles te horen wat hun meemaken en alles te vertellen wat ik zelf meemaak! Ik heb me 2 de ortho bezoekje gehad, wat onder schooltijd was dus hoefde ik minder lang naar school waar ik totaal geen problemen mee had. Op 16 september ging caitlyn een autorijbewijs test doen, als ze deze test haalde dan had ze haar ‘’permit’ gehaald, dit houd in dat ze vanaf toen met een ouder kon rijden en over 9 maanden haar officiële rijbewijs krijgt en zonder een ouder kan rijden! We waren echt heel trots want ze had in 1 keer der test gehaald, en dan ook nog is alle vragen goed beantwoord! Dat komt niet zo vaak voor dat iemand al de vragen goed beantwoord. Dus vanaf toen rijd caitlyn ons overal heen. De broer van eric (mijn hostvader) was jarig dus op zaterdag 17 september kwam de hele familie langs en hebben we met ze alle gegeten en de hele avond spelletjes gespeeld. De volgende dag waren we naar het winkelcentrum geweest en hadden we een beetje gewinkeld en omdat we volgende maand homecoming (een soort gala op school) hadden we ook al wat jurken gepast maar nog niks gevonden dat we echt heel leuk vonden. en afgelopen donderdag (23-9) had ik na school een meeting van track ( dit is een ren sport die ik ga spelen over een paar weken, en we kregen nu alle informatie, en ik heb er echt heel veel zin in. En een paar andere exchange students gaan dit ook doen) en savonds zijn we uiteten geweest met eric s moeder want die was de dag daarvoor jarig. Vrijdag zijn we naar een country concert (van brad paisley) geweest, dit was mijn eerste country concert! En het was echt heel leuk, ik kende de artiest niet echt heel goed maar het was alsnog heel leuk. We waren er met ze 3 tjes (ik , caitlyn en sydnie (vriedin van caitlyn heen gegaan). Sydnie heeft hier toen gelogeerd en de volgende dag gingen we meedoen aan een zombie run! Dit hield in dat je ervoor kon kiezen om een renner te zijn (die moesten 3 kilometer rennen en ondertussen proberen te zombies te ontwijken) of om een zombie te zijn die ging proberen vlaggen te pakken te krijgen die de runners bij zich hadden. Wij kozen ervoor om een zombie te zijn, want dan werd je hele gezicht ook gemakeuped als een zombie. Dit zag er echt heel gaaf uit! Toen was het tijd om onszelf te verstoppen en even later kwamen alle renners voorbij gerend die we enorm hebben laten schrikken en uiteindelijk hadden we 51 vlaggetjes te pakken gekregen met ze 3tjes. We kregen een medaille voor de 2 de plaats, waar we erg trots op waren. En we hadden heel veel lol gehad! Daarna gingen we met onze nogsteeds zombie gezichten naar een restaurant toe, waar de mensen zo nu en dan nogal raar naar ons keken, vraag me toch wel af hoezo… vandaag hebben we een heerlijk chill dagje en we gaan straks waarschijnlijk nog eventjes quad rijden! En morgen weer lekker naar school toe. Ik merk wel dat mijn nederlands slechter word nu ik hier langer ben, want ik spreek het alleen nog maar als ik met me vrienden in nederland praat. En ik praat natuurlijk heel de dag engels, ik kan heel erg merken dat me engels heel erg vooruit gaat waar ik erg blij mee ben.

Ik hoop dat jullie mijn update weer leuk vonden en er zal binnenkort wel weer een nieuwe update komen!

Xxx kim

Reacties

Reacties

Anja

Hey Kim,

Leuk te horen, dat je 't zo naar je zin hebt aan de andere kant van de wereld!
Wat een verhalen zeg!
Xx Anja en christ.

Chris

In 1 woord geweldig Kim , geniet ervan
xx

Edwin

Hoi Kim
Nu ik dit gelezen heb gaat het gelukkig heel goed met je . Goed om te horen. Wens je nog veel plezier.
Grt Edwin

Brigitte

Gaaf Kim.....mooi om up to date te blijven op die manier. Zo te horen gaat het goed in je nieuwe "gezin", dat is al het halve werk. Nu je cijfers (of eigenlijk letters) proberen goed te houden. Zet hem op kanjer ????.

Susan Moore

I did google translate to translate this entire blog! I love it! It does translate the words very strange but I understand everything for the most part. XXX

Liesbeth

Wat leuk Kim om te lezen dat het zo goed gaat daar in Amerika. En dat je engels al zo goed gaat. Ga je je volgende verhaal in het engels doen? ben benieuwd.
Groetjes Liesbeth

Annelies

Super leuk verhaal. xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!