kimvervoorn.reismee.nl

januari-februari-maart

Januari – februari – begin maart

Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik iets heb geschreven dus bereid je voor op een heel verhaal. I am sorry…

Op donderdag, 19 januari hadden we een verjaardag feestje van Carla, uit school reden we in haar schoolbus naar haar huis met 2 andere vriendinnen. Bij haar thuis hebben we gezellig geklets enzo, later kwam Caitlyn en een andere vriendin ook nog. We hadden met ze alle lekker pizza gegeten en als toetje heel veel ijs. Toen hebben we nog wat spelletjes gespeeld en daarna zijn we een film gaan kijken. De volgende ochtend ging iedereen rond 12 uur weer naar huis(we hoefden die dag niet naar school), maar het was echt super gezellig!!

Op zaterdag, 28 januari nam ik de familie Moore mee uiteten omdat ik die dag daarvoor hier alweer 6 maanden was. Het is je echt niet voor te stellen hoe snel de tijd hier gaat, dat is denk ook omdat ik het echt zo erg naar me zin heb hier!

Op woensdag, 1 feb at het hele gezin een maaltijd met heeeel veel kaas en aangezien ik echt niet van amerikaanse kaas hou ging ik maar iets voor mijzelf koken (voordat ik hier kwam aten ze heel veel gerechten met kaas maar nu echt bijna nooit meer omdat ik het niet lust) Dus inplaats van hun rare kaasgerecht heb ik toen een echte nederlandse maaltijd gemaakt > hak worteltjes, gekookte aardappelen een vleesje en jus.

Op vrijdag, 3 februari gingen ik en Caitlyn naar een soort van schilderklas. Het is zegmaar een gebouwtje waar je schilder lessen kunt volgen en dan zit je in een grote ruimte en der staat dan een instructeur vooraan op een verhoging en die verteld je allemaal wat je moet doen, en die doet het ook voor op zijn schilderij. En dan uiteindelijk heeft iedereen hetzelfde schilderij gemaakt maar ziet het er toch bij iedereen weer beetje anders uit.

Op woensdag, 8 februari hadden ik en mijn vriendinnen een surprise party voor Ebba georganiseerd. We hadden met ze alle een polaroid camera met alle spullen die je nodig hebt voor der gekocht. Ebba dacht dat ze samen met der hostmoeder (ze is ook een exchange student) naar het restaurant “olive garden” ging. Maar toen ze daar aankwam zaten wij daar met ze alle! Ze had dit echt totaal niet verwacht en haar gezicht was echt geweldig toen ze ons zag. Was echt super gezellige avond met ze alle!

Op vrijdag, 10 Februari had Caitlyn een hele belangrijke zwemwedstrijd, dus toen ging ik die dag niet naar school maar naar haar wedstrijd. Voordat we naar haar wedstrijd gingen we langs een soort van gemeentehuis waar ik een amerikaans id heb aangevraagd!!!

Op maandag ,februari 13 gingen we dan officieel verhuisen, deze dag kwamen de verhuizers om alle grote spullen te verhuizen en alle boxen. Wij hadden zelf die dag daarvoor ook al een hele hoop verhuisd. Die dag gingen wij nog wel gewoon naar school en uit school ging ik met mijn nieuwe bus naar het nieuwe huis (als je verhuisd rij je niet meer met dezelfde bus maar met een andere) inmiddels wonen we hier alweer een paar weekjes, het huis is een heel stuk groter en super nice.

Op vrijdag, 17 Februari haalde Susan mij iets eerder op van school want ik ging op een skitrip met allerlei andere exchange students van allemaal verschillende landen. Onderweg hadden we nog 3 andere meisjes opgepikt die we meenamen naar het verzamelpunt. Uiteindelijk waren er zo’n 10 mensen bij het verzamelpunt en gingen we met ze alle in een klein busje naar het skiplaatsje toe. Uiteindelijk was ik voor meer dan 10 uur in de auto die hele dag. Onderweg hadden we nog ergens gegeten met iedereen. Toen we aankwamen waren daar nog 5 andere exchange students die in andere autos hierheen waren gekomen. We verbleven in 2 huizen die naast elkaar waren, in het ene huis sliepen alle jongens en in het andere huis sliepen alle meiden. In totaal waren we dus met 15 mensen en het was echt een hele leuke groep! De eerste avond hadden we met ze alle wat spelletjes gespeeld en dat was echt super gezellig. Ik sliep in een kamer met 2 andere meisjes, 1tje uit Italie en de andere komt uit Nederland. We hebben niet heel erg veel nederlands tegen elkaar gepraat omdat we zelf vonden dat dat een beetje lullig was tegenover alle andere mensen, want die zouden ons dan niet kunnen verstaan. De volgende ochtend gingen we der alweer vroeg uit om te gaan skieen/snowboarden, we hebben toen de hele dag geskied (ikzelf doe snowboarden) wat echt super leuk was. Een jongen was heel hard gevallen en brak hierbij allebei zijn armen, hij is toen gelijk naar het ziekenhuis gegaan en hierdoor moest hij toen ook naar huishuis, wat voor hem duitsland is. Na een lange dag skieen kwamen we weer terug in ons huisje waar we lekker lasagne en chili hadden gegeten. Daarna had iedereen gedoucht en toen hebben we de hele avond weer spelletjes gespeeld. De volgende dag was jammer genoeg alweer de laatste dag. Die ochtend waren we “tubing” > je gaat met een ronde opblaasband van een skiberg af, dit was echt heel leuk met ze alle! Daarna gingen we weer terug naar het huisje en was het weer tijd om onze spullen in te pakken. Ik ging weer in het busje naar huis en werd flakbij mijn huis afgezet waar Eric mij weer had opgehaald. De skitrip was echt zo leuk en heb er ook heel veel nieuwe mensen ontmoet waar ik nu ook nog mee praat/facetime. Ik kwam op zondag weer thuis en gelukkig had ik de volgende dag vrij dus kon ik lekker een beetje bijkomen

Op dinsdag, 21 februari had ik mijn allereerste tennis les, ondertussen is het alweer 3 weken bezig ondertussen en het is echt super leuk, vooral omdat al mijn vriendinnen ook deze sport doen. Er zitten zo ongeveer 20 meiden in het team. Bij de wedstrijden spelen alleen 6 van de 20 mensen (de 6 beste mensen) en ik ben een van de 6, dus dit is echt super!! Ik ben hier zelf ook echt heeel erg blij mee. Op dinsdag, 21 februari begon ook de spiritweek (dit is een week waar je iedere dag een verschillend thema en je je dan verkleed, omdat we maandag vrij hadden was het maar 4 dagen)

Di: pyjama dag > die dag had ik dus ook mijn pyjama aan

Wo: op deze dag moest je allerlei rare kleding compinaties aandoen > ik had dan ook groene legging, een roze broekje, 2 verschillende sokken, badslippers, een blauwe trui, en een oranje haarbandje.

Do: holliday day > je moest je verkleden als een bepaalde feestdag, ik had die dag niks gedaan omdat ik geen tijd had

Vr: twinday > die dag hadden ik en Caitlyn dezelfde kleren aan

Op woensdag, 22 februari had Caitlyn een afscheids etentje met haar zwemteam omdat het seizoen is afgelopen. Ik ging hier ook heen en het was echt super gezellig!

Op zaterdag, 25 februari was ik samen met een Maya (een vriendin van school, die in mijn gym klas zit) gaan bowlen. En ik had op een wonderbaarlijke manier nog eens gewonnen ook. Daarna waren we samen uiteten geweest, en we hadden ook sushi gegeten!!!!! Daarna zijn we nog ff langs een supermarkt geweest waar ik ook nog wat nederlands eten had gevonden. Maya heeft haar rijbewijs al dus we waren overal zelf heen gereden, bestwel heel handig. En daarna had ze me weer thuis gebracht. Die avond waren ik en de familie Moore ook nog eens uiteten geweest.

Op maandag, 27 februari waren ik, Caitlyn en Sydnie (Caitlyns beste vriendin) naar het Ariana Grande concert in Washington DC geweest, dit was echt heel leuk. De opening act was Little Mix. Het was vooral heel cool dat Ariana heel veel danste en het hele podium kon bewegen dus het was heel cool om allemaal te zien!

Op woensdag, 1 maart ging ik uit school naar het vliegveld om mijn mama op te halen. Het was echt zo fijn om mijn mama na 7 maanden weer te zien!! De eerste avond hadden we niet zo heel erg veel gedaan, maar gewoon een beetje bij geklets. De volgende dag moest ik gewoon naar school, ze heeft mij en Caitlyn toen uitgezwaaid toen we in de ochtend naar de bus liepen. Ik had uit school tennis, dus na mijn tennis kwamen Susan en Mama mij ophalen van tennis les. Die avond sliepen we gezellig samen en de volgende ochtend ging het alarm alweer af om 3 uur, want het was tijd om naar New York City te gaan!! Even later vertrokken ik, susan, caitlyn en mama (eric had ons afgezet bij station maar ging niet mee naar newyork) naar het treinstation, na een 3 uur lange trein reis kwamen we aan in New York, het was toen nog erg vroeg. We zijn toen eerst naar het hotel gegaan waar we onze spullen hadden afgezet en ontbeten hadden. We zaten echt op 3 minuten loop afstand van Time Square, dus daar gingen we eerst heen, toen hebben we lekker een beetje geshopt en daarna hebben we avond gegeten bij het Hardrock cafe. In de avond zijn we ook naar het Empire State Building geweest, dit was echt heel mooi maar bovenop waaide het wel heel hard dus was wel erg koud. Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan.

De volgende dag hadden we lekker uitgeslapen en daarna zijn we naar Chipotle geweest (mijn lievelings restaurant, wat mama nu ook heeft kunnen proeven) daarna zijn we op een bustour geweest, bij het 7/11 monument waren we uitstapt. Ze hebben hier nu ook een heel groot winkelcentrum gebouwd waar we ook in zijn geweest. Waar de twintowers eerst stonden hebben ze nu een monument en ze hebben een nieuw gebouw geplaats genaamd “one world” dit is het hoogste gebouw van new york. We zijn hier ook in geweest en dit was echt zo mooi, het uitzicht was echt geweldig. Daarna zijn we weer met de bus terug gegaan naar Time Square waar we naar Macy’s waren geweest (heel groot warenhuis) Daarna zijn we met ze alle bij Red Lobster gaan eten (restaurant met seafood) Toen we terug in hotel kwamen was iedereen echt heeel moe.

De volgende dag (maandag) was het alweer onze laatste dag in NewYork, we waren vroeg opgestaan en hadden ontbeten in het hotel. Ik en Caitlyn zijn toen op een gossip girl tour geweest (dit is een tvshow die we allebei hebben gekeken wat gefilmd was in newyork dus ze showde je allerlei plaatsen waar ze gefilmd hadden) Het was op een fiets dus wij zaten in een karretje en een mannetje fietste, deze man was echt zo grappig en maakte overal 3000 foto’s voor ons. Daarna nog eventjes gewinkeld en toen zijn we weer terug naar het hotel gegaan om onze koffers op te halen. Toen weer naar het station, en toen in het treintje weer naar huis. We kwamen pas laat thuis die avond, de volgende dag moesten we gewoon naar school dus da was een erg zware dag. Die dinsdag en woensdag had ik gewoon tennisles dus werd iedere dag door Susan en mama opgehaald.

Op donderdag ging ik niet naar school want ik ging samen met mama naar Washington DC. Susan had ons bij het station afgezet en toen moesten we nog een stukje met de trein. In DC heb ik er het witte huis geshowd en the capital gebouwtje. We hebben samen lekker geluncht in DC en daarna zijn we met een taxi naar Georgetown geweest. Dit is nogsteeds in DC maar ligt een stukje verder van de stad af. Het is een oud maar heel mooi dorpje iets met een hoop leuke winkels. Hier hebben we samen nog even gezellig gewinkeld en daarna hebben we lekker samen pizza gegeten. Daarna weer met het treintje terug naar huis en toen bij het treinstation kwam Eric ons weer ophalen.

De volgende dag moest ik weer gewoon naar school en uit school hadden Susan en mama me opgehaald, en waren nog even langs het huis gegaan en daarna gingen we naar het vliegveld. Na 10 hele leuke dagen was het dan toch weer tijd voor mama om naar huis te gaan, maar het was echt super leuk! Ondertussen zijn er nog maar zo’n 4/5 maanden over voordat het alweer tijd is om terug te gaan, de tijd vliegt hier…

Ik hoop dat jullie mijn update weer leuk vonden, als je ergens foto’s van wil zien moet je eventjes op mijn facebook kijken, onder het fotoalbum: “exchange year USA” hier heb ik allerlei foto’s staan van alles wat hier doe.

Xxx kim

Reacties

Reacties

Mama

Was heel fijnen gezellig om jouw weer te zien Kim en ook super gezellig om de familie Moore te leren kennen
New York was echt super,maar Washington DC was ook leuk om gezien te hebben
XX

Anja

He kimmie,
Leuke verhalen, en fijn dat je je moeder weer gezien hebt.
Ze heeft er ook van genoten hoor, is nu weer aan de Nederlandse tijd gewend!!!
Geniet er nog maar lekker van hoor, we halen je zo weer op schiphol op!!
Xxx Anja.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!